retur og reklamasjon

Retur & Reklamasjon

Her ser vi nærmere på hvordan du går frem ved eventuell retur og reklamasjon, samt at vi går gjennom nyttig informasjon angående betaling og annen transaksjonsinformasjon.

Retur

Vi ønsker at du skal være fornøyd med din handel – derfor oppfordrer vi deg til å ta kontakt dersom du har spørsmål eller lurer på noe vedrørende varen du har kjøpt. Vi vil alltid gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

 

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Dersom du ønsker å returnere en var bes du da fylle ut et angrerettskjema som du sender til oss på epost via dinhelsebutikk@outlook.com

 

Du kan laste ned skjemaet ved å trykke her:

Standard Angreskjema

 

Varen skal være ubrukt og returneres i uskadd originalforpakning

Det er viktig at varen ved tilbakesending blir pakket inn slik den ble levert. Dersom du returnerer varen er du ansvarlig for at den er ubrukt og at den returneres i en uskadd originalforpakning. Tilhørende (hvis det var noen) manualer og lapper skal disse også legges ved i forsendelsen. Dersom varen er brukt, det er skade på originalemballasjen eller at varen mangler tilhørende manualer, bruksansvisninger etc. så godkjennes dessverre ikke returen og vi vil da sende varen tilbake til deg. Sender betaler selv for frakt. Vi vil refundere beløpet når vi har mottatt varen.

 

Reklamasjon

Er det en produksjonsfeil på produktet? Vennligst kontakt oss her så vil vi gjøre vårt beste for å løse dette på best mulig måte. Vi gjør oppmerksom på at vi ber om at du sender oss et bilde via dinhelsebutikk@outlook.com for å dokumentere skaden på produktet – samt at du returnerer produktet – før vi eventuelt tilsender deg en ny vare. Reklamasjon gjelder ikke for brukskader eller slitasjeskader.

Vedlegg:

1) Angreskjema ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester

Beskrivelse: Angreskjema skal brukes ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av varer og tjenester, jf. forskrift om opplysningsplikt og angrerett av 20. juni 2014 § 1.

 

Konfliktløsning

“Klager rettes til selger innen rimelig tid (14 dager). Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.” Kilde: Forbrukertilsynet

Kommentar: Husk at vi bruker betalingsløsningen Klarna. Dette gjør det enkelt for partene å oppnå enighet om en løsning på eventuelle feil og mangler. Men husk å sende utfylt angrerettskjema som nevnt ovenfor.

 

Betalingen

“Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.” Kilde: Forbrukertilsynet

Kommentar: Takket være at vi har KLARNA kan du som kunde velge selv hvordan du ønsker å betale for produktene – du kan enten betale beløpet i sin helhet umiddelbart, ta det på delbetaling eller faktura.

 

Partene

“Selger er DinHelsebutikk AS, Skogvegen 19, Elverum, dinhelsebutikk@outlook.no, org nr. 925 369 152, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.”